torsdag 6 december 2018

Böcker, iPhones och kameror

Sitter på Arlanda med tung kabinväska. Undrar om jag packat för mycket? En vecka i Egypten där det finns goda möjligheter till strandpromenader, snorkling och ökenritter, och jag har med mig FYRA böcker, två gopro-kameror, stativ, gimbal, selfiepinne. och sladdar. Till det två iPhones, min nuvarande och min gamla, den som det inte längre går att ringa med. Why?

Kanske är detta ett sätt att bjuda motstånd mot att varva ned? Ett tecken på att jag faktiskt är lite stressad inför 50-årsstrecket imorgon? Som om en självhjälpsbok ska kunna bota ångesten av att bli gammal (eller rent utav dödsångesten)?

Nåväl - boken "The Long Path to Wisdom" känns ju lagom pretentiös. Jag sneglade mer på de korta kapitlen än på titeln. Det kan funka. Någon som vågar bettla på om jag ska lyckas läsa denna bok? Ett kapitel om dagen är mitt mål. Det kan gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar