onsdag 24 oktober 2018

Laddar

Ny resa på gång, om en vecka är jag i Holy Land igen! Jag laddar och planerar, klipper och klistrar. Nästan att jag är trött på att vara kreativ. Ännu en gång tror jag att själva konceptet med pilgrimsresa, bibelstudium, möten, perspektiv... har utvecklats liten bit till. Det viktigaste är gruppkänslan och delaktigheten om resan blir succé eller inte. Jag försöker skapa ett öppet samtalsklimat där alla känner de kan bidra med just sina egna funderingar, frågor och tankar.

Förra resan med biskop och prostar blev aningens intensiv. Jag hann knappt fota med mobilen. Nu tar jag med den "riktiga kameran" och ett stativ. Det är ju bra om det blir någon dokumentation.


En bön: Var med mig på vår resa. Gå före oss. Gå bredvid oss. Gå bakom oss. Visa mig din väg och gör mig villig att gå den. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar